piątek, 4 marca 2011

Wysiew szarotki alpejskiej

Od kilku dni chodząc na codzienne spacery z moją małą córeczką, ciągnęło mnie do worków ziemi lezących sobie spokojnie pod śniegiem koło garażu. Najpierw delikatnie kopnęłam nogą, tylko trochę obijając sobie palce o zamarzniętą bryłę. Odgarnęłam więc śnieg, żeby słoneczko miało lepszy dostęp do ziemi i czekałam dalej. 
Dziś piątego dnia wycieczek sprawdzających stan worków, udało mi się nabrać trochę ziemi. I jest pierwsza doniczka zasiana. A w niej szarotka alpejska. Pod koniec przyszłego tygodnia powinna już zacząć kiełkować.

A oto co piszą o sianiu szarotek:
Wysiew w marcu-kwietniu pod osłonami na rozsadnik, (spotkałam się też z udanym wysiewem bezpośrednio do gruntu). Wschodzi po około 7-8 dniach. Małe siewki rozsadza się. Na miejsce stałe przesadza się w maju-czerwcu. 
Gleba mało żyzna, wapienna. Ph nie niżej niż 5.7
Kwitnie w drugim roku po zasianiu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze :)

Powered By Blogger

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...