poniedziałek, 9 maja 2011

Goryczka tropikalna (Exacum mini)


Kupiłam 2 dni temu w supermarkecie prześliczną malutką roślinkę która opisana na etykiecie była Exacum mini. Długo się naszukałam żeby ustalić co dokładnie kupiłam, a i teraz ciągle niewiele wiem o niej. Piszą że jest jednoroczna, że lubi temperatury pokojowe, nie przepada za silnym słońcem. A tak planowałam sobie ją wsadzić do donicy przed wejściem do domu, albo na tarasie. 

Jedno jest pewne-jest malutka i prześliczna. Zresztą zdjęcia w pełni oddają jej urok.

3 komentarze:

  1. Jest naprawdę śliczna . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja miałam w ub.roku mini exacum białe i fioletowe posadzone z żółtą begonią."Żyły w zgodzie"całe lato ozdabiając mój stolik na balkonie(strona południowa).Jesienią zaczęło marnieć,w październiku musiałam je usunąć z innymi kwiatami. Nie zawsze opisy pielęgnacji roślin sprawdzają sie.Życzę powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ponieważ goryczka cieszy się olbrzymim zainteresowaniem odwiedzających, donoszę że zaraz po jej zakupieniu posadziłam ją w donicy na ganku. Rosła od zachodniej strony domu i miała się doskonale do czasu upałów, które zaczęły się jakiś miesiąc temu. W tej chwili jest już przyschnięta. Widocznie zachodzące słońce było dla niej zbyt intensywne.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :)

Powered By Blogger

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...